Akadaşlar benden de en çok kullanılan bareli , baresiz akorların resimli gösterimi .. umarım yeni başlayanların hoşuna gider .
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Akorlar ve Akor kuruluşları
Collapse
Bu sabit bir konudur.
X
X
-
Arkadaşlar kimse alınmasın gücenmesin admin abilerim sizlerede çook teşekkür ederim azda olsa bir şeyler anladım ama ne olursa olsun gitar çalmak istiyorsanız yani gitarda sadece parça çalmak değilde kendinizde bir şeyler yapıp bir yerrlere gelmek istiyorsanız böyle internetten bakarak olmaz yüz yüze gelip çalışmak lazım doğru değilmi??.. ben size demiyorum kigirmeyin bu siteye boşverin HAYIR! bende çok iyi bilmiyorum gitarı daha kurslarada yazılmadım ama yazılıcam
yazılana kadar bir kaç bilgi edinmeye çalışıyorum ki kursta rahat ediyim. ne biliyim tablar falan yani ne olursa olsun gitar çalmak istiyorsanız kurslara gidin bu şekilde anlamak gerçekten çok zor
Yorum
-
bi majör 7 lile vardır bir de maj 7 liler..Örneğin C7 ile Cmaj7 aynı akor değildir arasında yarın ses farkeder..C7 de Majör3 + minör3+minör3 kombinasyonu vardır..Cmaj7 de Majör3 + minör3 + majör3 tür..Maj 7 liler le artık ya da artmış 7 lide denir.. Notaları Cmaj 7 esas alınarak Do-mi-sol-si dir Cmaj7 ise Do-mi-sol-sib dir..Cmaj7 pozisyonu x35453 tür.**** x32000 dır.. Ve süper tınıları olan akorlardır çok sık kullanırım.
Admin'in mesajın başında vermiş olduğu linkte bulunan açıklamalar ışığında 7'li akorlara göz atalım.
7'li Akor : 3'lü aralıklarla (Majör Minör Akor oluşumlarında anlatılan aralıklar) 7'li aralıkların kombinasyonu sonucu elde edilen akorlardır. Beş tip 7'li akor sıklıkla kullanılmaktadır şimdi bunları sırasıyla açıklayalım.
Açıklamalarımda Do sesini kullancağım.
Dominant 7'li Akor:
Major 3'lü+Minör 3'lü aralıkla Minör 7'li aralığın kombinasyonundan elde edilir.
Majör 3'lü: Do - Mi
Minör 3'lü: Mi - Sol
Minör 7'li : Do - Si Bemol
Elde edilen akor C7 (Dominant 7'li): Do - Mi - Sol - Si Bemol
Majör 7'li Akor:
Majör 3'lü+Minör 3'lü aralıkla Majör 7'li aralığın kombinasyonundan elde edilir.
Majör 3'lü: Do - Mi
Minör 3'lü: Mi - Sol
Majör 7'li : Do - Si
Elde edilen akor C7 (Majör 7'li): Do - Mi - Sol - Si
Minör 7'li Akor:
Minör 3'lü+Majör 3'lü aralıkla Minör 7'li aralığın kombinasyonundan elde edilir.
Minör 3'lü: Do - Re Diyez
Majör 3'lü: Re Diyez - Sol
Minör 7'li : Do - Si Bemol
Elde edilen akor Cm7 (Minör 7'li): Do - Re Diyez - Sol - Si Bemol
Diğer iki çeşit 7'li Akor ise Eksik 7'li akorlardır. Bunlarda Eksik Triatlarla Eksik ve Minör 7'li aralıkların kombinasyonları ile elde edilir.
Bende henüz müzik teorisine yeni başladım hatam varsa düzeltirseniz sevinirim.
Yorum
-
bi majör 7 lile vardır bir de maj 7 liler..Örneğin C7 ile Cmaj7 aynı akor değildir arasında yarın ses farkeder..C7 de Majör3 + minör3+minör3 kombinasyonu vardır..Cmaj7 de Majör3 + minör3 + majör3 tür..Maj 7 liler le artık ya da artmış 7 lide denir.. Notaları Cmaj 7 esas alınarak Do-mi-sol-si dir Cmaj7 ise Do-mi-sol-sib dir..Cmaj7 pozisyonu x35453 tür.**** x32000 dır.. Ve süper tınıları olan akorlardır çok sık kullanırım.
bemol 7li aralık içeren ama majör üçlüye sahip akorlara hiçbirzaman ve kesinlikle majör 7li denilmez. Bu akorun adı DOMİNANT 7lidir.
Maj 7li akor olarak tanımladığın şey majör yedilidir. Maj sözcüğü sadece majör ün kısaltılmışıdır. Yani maj 7li ile majör 7li arasında fark yoktur. Sib içeren dominant 7dir. Si naturel içeren ise maj ya da majör 7lidir.
Yorum
-
biraz daha programlarda bahsedelim
1-YGS Guitar Chords Help System
freestyle bir program.merak ettiğin akorun adını yazıyorsun pro sana akoru gösteriyor
2-Advanced FretPro Guitar Fretboard Chords & Scales Trainer. 2.0
klavyedeki notaların yerini öğretiyor bir oyunla,arayüzü güzel,beginner chords diye de bi bölümü var
3-Guitar Alchemist 1.1
dikkat
bu programlar falanca akor nasıl basılır sorsuna cevap veriyor.ancak benim merak ettiğim
hangi akorlar öğrenilmeli,akorları öğrenirken hangi 'yol haritasını' takip etmeliyiz.aslında en güzeli
klavyeden bir bakışta akor çıkarabilme becerisi ama o seviyeye gelinir mi bilinmez ama gelinecekse bile o zamana kadar bu akorları nasıl öğreniceğimiz konusu 1 yıldır kafamı kurcalıyor.zaten kuru kuruya akor öğrenmek bir sonuç getirmez önemli olan öğrendiğimiz akorları güzel bir ritimle kaynaştırıp bunlara armoniyide ekleyerek melodiyi yakalamak..değil mi?
özetle : akor öğrenmenin yol haritası nedir,tamam armoni çalışarak öğrenicez akoru ama bu kadar akor arasında biraz seçici olmak lazım değil mi?
akor türü dominant/13 lü / 11li akor
akor pozisonu
açısından
Yorum
-
yıldırım, abi bunları eklediğin çok iyi olmuş, süpersin
Bunlara çalışan gençler olsa, sorular sorsalar, konu dallanıp budaklansa, forumda "gitar çalacağım" diyen arkadaşlar "en temel ihtiyaçları" arasında bu bilgilerin olduğunu fark etseler...
Ne güzel olur
Bu arada bu akorları anladıktan sonra bunlar içinde oluşan ve genelde hoş tınlamayan "avoid tone" olarak adlandırılan aralıklara ve bunlara alternatif olarak kurulan vekil akorlara da göz atmak gerekecek. ondan sonra ben bu işe nereden bulaştım allahım diye feryat edilirken, bunların daha başlangıç olduğu üzülünerek öğrenilecek))))
Child of angels:
"abi bu yaziyi 1 sene icinde en az 8 kere ikumssumdur. vallaha bugun analdim , allah razi olsun... daha onceden anlamammin sebebi temel bilgi eksikligi imisonuda analdimm. ee millet varsa cikaramadiginiz bi akor hemen cikarayim.
ama A7 falan nasil oluyor acaba"
Abi bu mesajı arkandan köpek kovalarken falan mı yazdın allah aşkına)
Takılıyorum kızma, "ediom, gidiom vb." kasten deforme edilmiş sözcükler kullanmamışsın teşekkürler, ama yine de insan mesajını atmadan önce bir göz gezdirir, kelimeler hatalı yazıldığı için imzanda sözünü ettiğin karne puanı düşüşü yaşanıyor olabilir
ikumussumdur, analdim vb..
Düzenleyen - hokus pokus on 06/12/2007 03:43:16
Yorum
-
Akorların yerlerini öğreneceksiniz.Gitar klavyesinde tam ses yarım ses aralığına göre perdelerde ellerinizi kaydırarak yeni akora geçebilirsiniz. Tab ve benzeri uygulamalar akor cetvelleri ve buna benzer programları internetten bulabilirsiniz, küçük bir araştırma yaparsanız bu konu açıklığa kavuşacaktır.
Yorum
-
abi şimdi drop olayını en basit haliyle anladık ama meseleyi biraz daha genişletelim.
mesela bir kaç soru :
1- drop olayıyla birlikte hangi akorlar bizim temel akorlarımız oluş oluyor ?
2- bu sistemle birlikte şarkıyı çalarken notaların yerine göre 'eş zamanlı' mı çıkarıyoruz akorları yoksa
akorlarımızı bu sistemle çıkarıp onları ezberliyor muyuz ?
3- bir kitapta gördüm, akorları dizileri anlattıktan sonra bu dizinin şu dereceleri şu akoru veriyor diye akorları anlatıyordu drop olayı da onun gibi birşey mi ? aslında ilk sistemin solo atarken hemen akorlara geçiş yapabilme kolaylığını sağlayacağını düşünüyorum ne dersiniz ?
şu an yabancı sitelerden araştırma yapıyorum (bu olayı bilmeyen gitar kursu hocaları olduğunu öğrenince bu işe bir hayli ilgim arttı) eğer biz bunu konuyu enine boyuna burda öğrenirsek türkçe sitelerden mygitar bu olayı anlatan ilk site olacak sanırım
hem böyle ilmi bir konuda forum oldukça yavaş kalmış [:0]
kolay gelsin
Yorum
-
1- Gitarda temel olarak öğrendiğin akorlar hep drop 2 veya 3. Yani açık pozisyondan bastığın bir la minör akoru aslında teorik la minörden farklı şekilde sıralanmış. Gitarda bu akorları temel alman bu açıdan daha kullanışlı ve kolay olur.
2-Bu akorları birçok pozisyondan ezberlemiş ve anında çalabiliyor durumda olman lazım.
3- Dizilerin her sesi bir derece numarasıyla adlandırılır.
Do re mi fa sol la si
I II III IV V VI VII. derece.
Akorlar nasıl oluşuyordu? 1. 3. ve 5. sesleri ekleyerek değil mi(akoru genişletmek için 7, 9, 11, 13 gibi dereceler de eklenebilir tabi ) Do sesinden başlayınca 1. 3. ve 5. sesleri bulalım: do mi sol. İşte bu do majör akoruyla aynı sesleri içeriyor. O zaman yukarıda yazdığımız dizinin ilk derecesi do majör akorunu veriyor. İkinci derecedeki Re sesini temel alırsak ve 1. 3. 5. sıradaki sesleri bulursak: re fa la seslerini elde ediyoruz. Bu da RE minör akorundaki sesleri veriyor. O zaman Bu dizinin ikinci derece akoru da RE minör oluyor. Bu yöntemi tüm seslere sırayla uygulayınca mi minör, fa majör, sol majör (Bu akorları 3 sesli olarak kurduğumuz için 5. derece akoru olan sol akoru majör çıktı, ancak bu akoru 4 sesli olarak kurup (yani 7. dereceyi ekleyerek) dominant akor oluştuğunu görmemiz doğru olur. Bunun gerekliliğine sanırım önceden değindim başlıkta), la minör ve si minör b5 akorları oluşur.
Bir parçada çaldığımız akorları buna göre analiz edince, akorların hangi dizilere ait oldukları (bir akor birden fazla dizide ortak olarak bulunabilir, bunu görmek de bize çalım zenginliği sağlar) ortaya çıkar.
Yorum
Unconfigured Ad Widget
Collapse
Initializing Tabs & loading Content...

Trending
Collapse
Bu kriterlere uygun sonuç bulunamadı.
Yorum